Wybieramy produkty zawierające magnez

Magnez to jeden z mikroelementów, którego znaczenie dla naszego organizmu jest ogromne. Mówi się, że bierze udział w połowie wszystkich działań, które prowadzone są w obrębie naszych komórek. Jeśli tegoż magnezu brakuje trzeba liczyć się z tym, że zaczną pojawiać się przykre problemy i ich pokonanie nie będzie łatwe. Wydaje się, że w takim przypadku przede wszystkim trzeba zacząć od zmiany diety, gdy wiemy, że objawy świadczą o braku odpowiedniej ilości magnezu możemy swoim odżywianiem wiele zmienić i wprowadzić na nowo nasz organizm na odpowiedni poziom.

Przedstawiamy Państwu produkty zawierające magnez:
•    Pestki dyni – naszą rozpiskę zaczynamy od produktu, który rzeczywiście zawiera bardzo dużo magnezu. W 100 gramach tego produktu znajduje się ponad 550 mg magnezu. Jest to świetna alternatywa dla niezdrowych słonych i słodkich przekąsek. Nadaje się świetnie do sałatek czy surówek.
•    Otręby pszenne – kolejny produkt, w którym magnezu mamy bardzo dużo. Mówić się, że będzie nam niecałe 500 mg na 100 g. Poza tym masa błonnika, dlatego dodając ten produktów do posiłków po łyżce lub dwie łyżki można liczyć na jego szerokie działanie i poprawę pracy naszego organizmu.
•    Kakao – duża ilość magnezu jest również w kakao. Oczywiście nie chodzi tutaj o słodkie rozpuszczalne kakao, ale o to niesłodzone, które się nie rozpuszcza. Mamy tam ponad 400 mg na 100 g.
•    Zarodki pszenne – kolejny produkt, który zawiera ponad 300 mg magnezu na 100. Świetnie nadaje się jako dodatek do posiłków również ze względu na to, że ma w sobie wiele różnych innych wartościowych składników.
•    Migdały, orzechy – tego rodzaju przekąski, które mają w sobie dużo zdrowego tłuszczu zawierają również wiele magnezu. Najwięcej będzie w przypadku migdałów, gdzie mamy ponad 250 mg na 100 gramów. W przypadku orzechów najwięcej będzie w pistacjach oraz orzechach laskowych. Będzie tam jednak około 100 mg mniej niż w przypadku migdałów.
•    Groch i biała fasola – duża ilość magnezu znajduje się również w grochu oraz białej fasoli. Mamy tam również dużo białka i tak naprawdę pieczemy dwie pieczenie na jednym ogniu.
•    Czekolada – miłośnicy słodkich produktów, którzy chcą zwiększyć ilość magnezu w organizmie powinni zdecydować się na gorzką czekoladę, gdzie w 100 gramach mamy więcej magnezu niż w przypadku orzechów, o których wyżej.
•    Banan, szpinak, kasza gryczana, płatki owsiane – to również takie produkty, które mają sporo magnezu, a poza tym mają w sobie wiele innych mikroelementów, dlatego warto je włączać do swojej diety.


Czy warto sięgać po magnez w ciąży?

Ciąża jest takim stanem organizmu, w którym kobieta musi szczególnie o siebie dbać i kontrolować to wszystko co wokoło niej się dzieje. Zarówno dla jej samopoczucia jak i zdrowia dziecka, które ma się urodzić bardzo ważna jest również dieta, którą będzie kierować się kobieta w ciąży. Powinna się ona składać ze zdrowych produktów,  w których znajdować się będzie wiele cennych mikroelementów. Powszechnie wiadomo, że kobieta w ciąży powinna zażywać preparaty, w których znajduje się kwas foliowy. Jest to składnik, które wiele kobiet zaczyna brać już przed planowaną ciążą. Jeśli jest ona nie planowana najczęściej sięgają po kwas foliowy zaraz po tym jak dowiedzą się, że są w ciąży.

Trzeba jednak wiedzieć, że kwas foliowy to nie wszystko i mamy również inne składniki, po które warto sięgać. Przykładem będzie również magnez, który w ciąży jest także bardzo istotny. Każdy powinien zdawać sobie sprawę z tego, że magnez jest mikroelementem, który ogólnie jest istotny dla pracy naszego organizmu. W przypadku ciąży ta praca organizmu musi być wykonywana na najwyższym poziomie, dlatego nie może tam brakować żadnych składników. Jeśli chodzi o magnez w ciąży warto zdecydować się przede wszystkim na dietę, w której znajdować się będą składniki bogate w magnez. Spożywając produkty bogate w magnez najczęściej gwarantujemy sobie dostarczenie takiego magnezu, który będzie łatwo przyswajalny a to jest dla naszego organizmu szczególnie ważne. Jeśli nasza dieta nie zawiera odpowiedniej ilości magnezu możemy zdecydować się na suplement diety, w którym w postaci kapsułek będziemy przyjmować magnez. Takich produktów jest na rynku bardzo wiele. Dla kobiet w ciąży szczególnie cenioną propozycją będzie magnez, który oferowany jest razem z kwasem foliowym oraz bardzo ważną dla ciąży witaminą B6. Jest to właściwie suplement specjalnie przygotowany z myślą o kobietach w ciąży.

Należy zdawać sobie sprawę z tego, że magnez w ciąży będzie ważny, gdyż decyduje o pracy naszych mięśni. Niedobory magnezu powodują nieprzyjemne skurcze mięśni, które mogą okazać się szczególnie dotkliwe w czasie ciąży, gdy będzie dochodzić do skurczy macicy. Odpowiednia ilość magnezu oczywiście jest w stanie zniwelować ten problem. Zanim zdecydujemy się na magnez w kapsułkach warto skontaktować się ze swoim lekarzem prowadzącym, który podpowie w jakich ilościach warto sięgnąć po magnez, by był w pełni bezpieczny dla organizmu kobiety w ciąży, która zdecyduje się na jego przyjmowanie. W przypadku ciąży nie powinno się bowiem przyjmować żadnych środków bez wcześniejszej konsultacji z lekarzem.


Alergia na gluten objawy

Alergenów na całym świecie możemy wyróżnić właściwie wiele milionów. Każdy człowiek ma swój organizm, który może mieć różne problemy spowodowane często nietypowymi kwestiami. We współczesnym świecie, gdy życie tak bardzo często opiera się na chemii i dodatkach o mocno przetworzonej strukturze może okazać się, że alergia dotknie nas nieważne czy tego chcemy czy nie. Gdy już się pojawi powinniśmy czym prędzej rozpocząć leczenie tego kłopotu. Niekiedy w ogóle nierozpoznawana bądź bagatelizowana zostaje alergia na gluten. Nie można jej mylić z celiakią, na którą choruje niewiele osób. Natomiast alergia na gluten może dotyczyć nawet ponad 10% osób, które mają problemy z układem pokarmowym. Niestety pojawiające się objawy bardzo często są bagatelizowane i w ogóle nie są kojarzone z alergią na gluten. W ten sposób dochodzi do tego, że są ignorowane i w ostatecznym rozrachunku nie otrzymujemy jednoznacznej odpowiedzi jaki jest nasz problem. Jeśli chodzi alergia na gluten objawy mogą być mocno zróżnicowane i wynikać będą z różnych kwestii. Takim przykładem objawu będzie odczucie problemów żołądkowych zaraz po spożyciu posiłku. U bardzo wielu osób jako objaw pojawiają się wymioty czy biegunka. Jest to jednak objaw, który może mieć inne podłoże. Przez wiele osób jest więc ignorowany i staramy się szukać rozwiązań na zupełnie innych płaszczyznach. Alergia na gluten dodatkowo może objawiać się również zmianami skórnym. W przypadku osób dorosłych na skórze bardzo często pojawia się tak zwana pokrzywka, natomiast w przypadku dzieci mogą pojawiać się różnego rodzaju wypryski. Objawy alergii na gluten nie są ściśle określone i mogą pojawiać się tuż po spożyciu posiłku, bądź też w czasie nieco rozłożonym. Między innymi dlatego nie ma jednego sposoby jej określenia. Jeśli pojawiają się takie objawy o jakich wyżej mowa warto zdecydować się na przeprowadzenie dokładniejszych badań, by rozpoznać, czy rzeczywiście możemy mieć problem z alergią na gluten. Udając się do lekarza warto mu zasugerować takie rozwiązanie, gdyż niestety wielu lekarzy w ogóle takiej możliwości nie bierze pod uwagę i nie pojawiają się propozycje leczenia właśnie w takim kierunku, co często okazuje się wielkim błędem. Leczenie alergii na gluten będzie oczywiście opierać się na unikaniu alergenu tak jak w przypadku innych problemów z alergiami. W tym przypadku oczywiście będzie to konieczność bardzo licznych zmian, które będą musiały zostać wprowadzone w diecie osoby, która ma problemy związane z alergią na gluten.


Sok Noni – Cud natury

Coraz popularniejszy staje się Sok Noni, czyli sok z owoców morwy indyjskiej. Niektórych jednak dziwi, że owoce noni, a raczej ich cudowne właściwości, zostały przez nas docenione tak późno. Okazuje się, że już od wieków wykorzystuje się morwę indyjską na potrzeby głównie ludowej medycyny. Najłatwiej przyswajany przez nasz organizm jest jednak sok noni, dlatego też poleca się suplementację tym produktem.

Sok Noni bardzo często określa się mianem „aspiryny starożytności”. Wykazuje on szerokie spektrum działania i jest bezpieczny dla zdrowia. Codzienne picie soku noni może zwiększyć odporność, co z kolei pozytywnie wpłynie na siły witalne oraz energię do życia. Po sok powinny zatem sięgać osoby, które czują się przemęczone i zestresowane. Sok Noni może też nieco przyspieszać metabolizm oraz poprawiać kondycję skóry, włosów i paznokci.

Mówi się również, że Sok Noni pomaga zerwać z nałogami – paleniem papierosów, piciem alkoholu oraz z narkotykami. Łagodzi też skutki odstawienia tych używek.